تمیز کردن سازه چادری

تمیز کردن سازه پارچه ای در دوره های مختلف کاری ضروری است. چرا که با تمیز کردن سازه پارچه ای می توانیم عمر سازه را طولانی تر کرده چرا که هر مشکل و آسیبی که سازه چادری داشته باشد به راحتی دیده شده و آن را می توان رفع کرد.

شرایط نگهداری سازه چادری چیست؟

پارچه کششی از لایه های کامپوزیتی ساخته شده اند که شامل پلی استرو روکش PVC و … است. پارچه کششی مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی همچون وزش باد، تابش نورخورشید، بارش باران، مقاوم در برابر میکروب و قارچ، گرد و غبار و آلودگی های گوناگون است.

http://smics.org/wp-content/uploads/2018/12/5c1177d47c106.jpg

نگهداری سازه پارچه ای به کارهای زیر محدود می شود:

  • کنترل سازه چادری به صورت ویژه یا ماهانه
  • تمیز کردن سازه چادری به صورت ویژه یا ماهانه

زمان تکرار ، نگهداری و تعمیرات و کنترل ها بستگی به موارد زیر دارد:

  • پارچه کششی در چه وضعیتی قرار دارد: پارچه های کششی نصب شده در شیب تند، گرد و غبار کمتری نسبت به پارچه های کششی نصب شده به صورت افقی به خود می گیرند.
  • پارچه در شرایط آب و هوایی( باد، باران، تگرگ و برف ) و تماس سطح پارچه با آلودگی های دیگر
  • میزان قرار گرفتن پارچه در برابر گرد و غبار (خاک شدید)

سیستم سازه های پارچه ای یک از روش ها و فن آوری های ساخت در عصر جدید می باشد. پارچه ها قابلیت های منحصر به فردی در ایجاد انحنا ، شفافیت و سبکی هم در داخل و هم در خارج از فضای ایجاد شده را به طور چشم گیری دارا می باشند. سازه های پارچه ای با دارا بودن جرم نسبی کمتر در برابر بار اعمال شده متمایز می شوند که در امر بهینه سازی مصالح مورد استفاده در یک بنا اهمیت می یابد.

سازه های پارچه ای بارهای زنده تولید می کنند تا بار مرده که به دلیل وجود مصالح سنگین در سقف های معمول تولید می شود. از این رو این دسته از سازه های مدرن با علاوه بر دارا بودن جنبه های معمارانه و زیبایی شناسی مقاومت بیشتر و عمر طولانی تر بالای 20 سال را دارا می باشند.